چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۲

مجابي، معاون اداري و مالي شهرداري قزوين:

تامين نيروي انساني متخصص از سوي شرکت بهسازان آينده قزوين به شهرداري

سيد تقي مجابي، معاون اداري و مالي شهرداري قزوين گفت: برنامه‌هاي جامعي براي افزايش سطح رفاه کارکنان شهرداري قزوين اجرا شده است.

مقدمه: نقش ويژه واحد رفاه در امور اداري به عنوان يک مبحث فعال با فرايند عملکردي مؤثر در حوزه خدمات دهي بهينه به کارکنان مي‌تواند اثرات ثمربخش و سازنده در زمينه تقويت اقتصادي رفاهي و افزايش ضريب توانائي کاري و ايجاد نشاط در روحيات مجموعه شهرداري داشته باشد. برنامه‌هاي جامع خدمات رفاهي کارکنان شهرداري قزوين در جهت ارتقاي سطح و کيفيت زندگي کارکنان در حال اجراست. يکي از تاکيدات شهردار قزوين ارتقاء و توسعه معاونت اداري و مالي شهرداري است که اين مهم از سوي معاون توسعه منابع انساني در سرلوحه ارکان مختلف شهرداري قزوين و از جمله اداره رفاه قرار گرفته است. گفت و گويي زير را با سيد تقي مجابي معاون اداري و مالي شهرداري قزوين مي‌خوانيد.

خريد و تجهيز زائرسراي شهرداري قزوين در مشهد

معاون اداري و مالي شهرداري قزوين گفت: شهرداري قزوين در سال‌هاي گذشته همراه با تحول در پروژه‌هاي زيرساختي شهر، انجام پروژه‌هاي عظيم عمراني و جذب سرمايه‌گذاران در حوزه‌هاي مختلف، گام‌هاي مؤثر و مهمي براي افزايش سطح رفاه کارکنان اين مجموعه با آينده‌گري برداشته است.مجابي با اشاره به برنامه‌هاي تدوين شده براي افزايش سطح رفاه کارکنان شهرداري قزوين افزود: مهم‌ترين سرمايه هر سازماني نيروي انساني آن است که مديريت رسيدگي به امور کارکنان از قبيل جذب و استخدام، پرداخت حقوق و مزايا، امور رفاهي کارکنان و .... را برعهده دارد. وي با بيان اينکه خريد و تجهيز زائرسراي شهرداري قزوين در مشهد با حمايت شوراي اسلامي شهر از جمله اقدامات براي رفاه کارکنان بوده است، افزود: اين زائرسرا در يکي از بهترين نقاط نزديک به حرم مطهر با 20 واحد در سال 91 با همت و پيگيري شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر خريداري و تجهيز شد و هم اکنون مورد استفاده کارکنان و خانواده آن‌ها قرار مي‌گيرد.

بيمه تکميلي کارکنان شهرداري قزوين

اين مقام مسئول درباره بيمه تکميلي کارکنان شهرداري قزوين به عنوان ارائه خدمات رفاهي اظهار کرد: در 6 سال اخير با بهترين شرايط قراردادهاي با شرکت معتبر بيمه‌اي بسته شده است که 60 درصد هزينه‌هاي بيمه‌اي کارکنان با مصوبه شوراي اسلامي شهر از سوي شهرداري پرداخت مي‌شود.وي بيان کرد: با توجه به قراردادهاي منعقد شده 80 درصد هزينه‌هاي دارويي، پاراکلينيکي، راديولوژي، جراحي، دندانپزشکي از سوي شرکت طرف قرارداد پرداخت مي‌شود و همچنين تمامي کارکنان بيمه عمر و حوادث نيز مي‌باشند.

پرداخت وام به کارکنان شهرداري قزوين

مجابي درباره ارائه خدمات رفاهي به کارکنان در زمينه بانکي و سرمايه‌گذاري بيان کرد: در سال‌هاي اخير وام‌هاي مختلفي از طريق بانک‌شهر، بانک رسالت و صندوق حضرت ابوالفضل (ع) به کارکنان پرداخت شده است.معاون شهردار قزوين ادامه داد: صندوق ثامن‌الائمه شهرداري قزوين که با سرمايه کارکنان و کمک شهرداري و حمايت شوراي شهر به عنوان يکي از قديمي‌ترين صندوق‌هاي قرض الحسنه قزوين ويژه کارکنان شهرداري تشکيل شده است يکي از حاميان هميشگي کارکنان شهرداري قزوين در پرداخت وام‌هاي قرض‌الحسنه به صورت ثابت مي‌باشد و هر ساله به مبلغ وام‌هاي پرداختي اين صندوق اضافه شده است.وي اشاره کرد: متاسفانه تعاوني مصرف کارکنان شهرداري تاکنون عملکرد قابل توجهي نداشته ولي تعاوني مسکن نيز در 2 سال اخير اقدامات خوبي را براي رفاهي کارکنان انجام داده است.

خريد 8 واحد ويلا در شمال کشور براي کارکنان شهرداري قزوين

وي با بيان اينکه تأمين نيازهاي ورزشي و تفريحي کارکنان يک ضرورت است ، افزود: در حال برنامه‌ريزي براي خريد 8 واحد ويلا در شمال کشور براي کارکنان به صورت تهاتري هستيم که اين اقدام در مراحل پاياني قرار دارد.

تأسيس صندوق ذخيره کارکنان شهرداري و شرکت‌هاي تابعه

وي يکي از اصلي‌ترين اقدامات شهرداري درباره موضوعات رفاهي کارکنان را تأسيس صندوق ذخيره کارکنان شهرداري و شرکت‌هاي تابعه دانست و افزود: شاخص‌ترين اين شرکت‌ها شرکت بهسازان آينده قزوين با 51 درصد سهام شهرداري قزوين و 49 درصد صندوق ذخيره مي‌باشد که در سال 91 اين شرکت تأسيس شده است.

معاون شهردار قزوين اضافه کرد: از جمله خدمات شاخص اين شرکت ارائه خدمات نيروي انساني متخصص به شهرداري، خريد تجهيزات و ماشين‌آلات براي تعدادي از سازمان‌هاي تابعه شهرداري و اجراي پروژه‌هاي عمراني براي مجموعه شهرداري است.

مجابي از ديگر شرکت‌هاي صندوق ذخيره کارکنان شهرداري و شرکت‌هاي تابعه را شرکت آرمان بناي قزوين عنوان و بيان کرد: اين شرکت در حوزه عمراني فعاليت مي‌کند که 30 درصد سهام آن متعلق به شرکت بهسازان و 69 درصد آن متعلق به صندوق ذخيره مي‌باشد در نتيجه سهام اين شرکت در واقع حدود 85 درصد متعلق به صندوق ذخيره و 15 درصد متعلق به شهرداري است.

وي اضافه کرد: شرکت آرمان در سال‌هاي 92 و 93 و 94 تعدادي از پروژه‌هاي عمراني شهرداري قزوين را در 8 قرارداد با سازمان‌هاي آرامستان، پارک‌ها و منطقه سه شهرداري با هر کدام به ارزش 5 ميليارد ريال ظرف 3 سال اجرايي کرده است.

مجابي افزود: شرکت آرمان پروژه‌هاي باغ پرندگان، احداث بازار روز، ديوار سنگي، سردرب آرامستان، انتقال آب به بوستان باراجين را اجرايي کرده که سود حاصله بين کارکنان توزيع شده است.

وي ادامه داد: منابعي که از اعضا جمع آوري مي‌شود در پروژه‌هاي عمراني صندوق سرمايه گذاري شود و سود علي الحساب واريز  و در انتهاي سال سود در صورت هاي مالي نهايي مي‌شود.وي به تصويب شرکت بهسازان در استانداري و شوراي شهر اشاره و بيان کرد: با مجوز استانداري و شورا اختيارات مهم شرکت براساس اساسنامه قانون تجارت مشابه شرکت‌هاي شهرداري تهران و ديگر کلان شهرها خواهد بود.اين مقام مسوول ادامه داد: از فعاليت‌هاي جديد اين صندوق تأسيس شرکت کارگزاري بيمه تدبير تأمين شهر است که خدمات کارگزاري بيمه شهرداري قزوين، ساير شهرداري استان و همچنين کارکنان شهرداري‌هاي استان را ارائه مي‌کند.

پرداخت سود به کارکنان شهرداري قزوين

وي توضيح داد: صندوق ذخيره در سال 92، 30 درصد سود روز شمار از محل فعاليت‌هاي سرمايه‌گذاري صندوق و شرکت‌هاي تابعه به کارکنان پرداخت کرد و همچنين در سال 93 هم صندوق عملکرد خوبي داشته و در بهمن ماه سال جاري سود عملکرد سال 93 به ميزان 30 درصد به کارکنان پرداخت خواهد کرد.

صدور سپرده‌هاي طلايي براي کارکنان

مجابي ادامه داد: از ديگر فعاليت‌هاي صندوق صدور سپرده‌هاي طلايي مي‌باشد که منابع آن در حوزه‌هاي سرمايه گذاري مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اکنون کارکنان بيش از 3 ميليارد تومان از صندوق سپرده طلايي دارند که ماهانه 25 درصد سود علي‌الحساب به آنها پرداخت مي‌شود.

اين مقام مسوول ادامه داد: همچنين کارکنان 6 درصد از حقوقشان نزد صندوق به طور ماهيانه واريز مي‌شود که اين 6 درصد با مصوبه شوراي شهر به صورت 3 درصد کارکنان و 3 درصد شهرداري تأمين مي‌شود که کل اين مبلغ پس از دوران خدمت و شروع بازنشستگي که مبلغ قابل توجهي مي‌باشد به کارکنان پرداخت خواهد شد.معاون شهردار قزوين اظهار کرد: صندوق ذخيره کارکنان و شرکت‌هاي تابعه بهترين عملکرد را در حوزه‌هاي رفاهي در مقايسه با ساير شرکت‌هاي اين حوزه مثل تعاوني مصرف داشته است.مجابي بيان کرد: سود حاصل از فعاليت‌هاي شرکت‌هاي تابعه صندوق ذخيره در صورت‌هاي مالي تلفيقي در سود و زيان و عملکرد صندوق منعکس مي‌شود و در نهايت منافع حاصل از آن بين 2 هزار از کارکنان شهرداري‌ توزيع مي‌شود.

عضويت شهرداري هاي ديگر در صندوق ذخيره

اين مقام مسوول ادامه داد: شهرداري محمديه عضو صندوق ذخيره کارکنان شهرداري قزوين مي‌باشد و شهرداري الوند به دليل عملکرد خوب صندوق ذخيره متقاضي عضويت شده است و اين صندوق در حال تبديل به يک صندوق مادر براي شهرداري‌هاي استان مي‌باشد.

وي افزود: تعدادي از کلان شهرها در کنار شهرداري قزوين از جمله شهرداري تهران، مشهد، شيراز، کرج، اروميه اقدام به تشکيل اين نوع از صندوق‌ها کرده‌اند و ساير کلان شهرها و مراکز استان‌ها نيز در مرحله تأسيس مي‌باشند.مجابي افزود: اکنون صندوق ذخيره کارکنان شهرداري و شرکت‌هاي تابعه به دنبال تشکيل يک شرکت سرمايه‌گذاري مي‌باشد که همه صندوق‌هاي کلان شهرها سهام‌دار آن باشند.

 

 

تصاویر مرتبط