یکشنبه ۱۳۹۳/۰۷/۲۰

مجابي، معاون شهردار قزوين مطرح کرد؛

استفاده از تجربيات شهر هايکو براي توسعه شهر قزوين در حوزه گردشگري و ترافيک

استفاده از تجربيات شهر هايکو در زمينه جذب توريست و حمل و نقل براي توسعه شهر قزوين موثر است.

 

سيد تقي مجابي، معاون اداري و مالي شهرداري قزوين گفت: استفاده از تجربيات شهر هايکو در زمينه جذب توريست و حمل و نقل براي توسعه شهر قزوين موثر است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ سيد تقي مجابي در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاري بين شهر قزوين از جمهوري اسلامي ايران و شهر هايکو از جمهوري خلق چين که با حضور دبير کل مجمع شهرداران آسيايي و ساير مسوولان استاني و شهري برگزار شد، با اشاره به ظرفيت‌هاي شهر قزوين گفت: قزوين يکي از شهرهاي باستاني و کهن ايران است و در گذشته قزوين در مسير جاده ابريشم قرار داشت.
مجابي با بيان اينکه قزوين نقش بسيار مهمي در تاريخ اسلام دارد، افزود: شهر قزوين در زمان صفويه پايتخت ايران بود و يکي از قطب‌هاي صنعتي و کشاورزي محسوب مي شود.
اين مقام مسوول بيان کرد: در قزوين آثار تاريخي متعددي وجود دارد که بسياري از آثار تاريخي که در اصفهان احداث شده از بناهاي تاريخي قزوين الگو گرفته شده است.
وي ادامه داد: قزوين از قرن سوم يکي از مراکز مهم علمي محسوب مي شود و نويسندگان و دانمشندان بسياري در اين شهر زندگي کردند.
مجابي بيان کرد: شهر قزوين و شهر هايکو هر دو عضو مجمع شهرداران آسيايي هستند و انعقاد اين قرارداد در راستاي خواهرخواندگي بود.
معاون اداري و مالي شهرداري قزوين بيان کرد: شهر هايکو يکي از شهرهاي پيشرفته در زمينه توريست و حمل و نقل است و شهر قزوين مي تواند از تجربيات اين شهر در راستاي توسعه قزوين استفاده کند.
مجابي افزود: اين تفاهم نامه آغاز همکاري بين اين دو شهر در زمينه‌هاي اقتصادي و فرهنگي است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط