چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۶/۰۸

به مناسبت فرارسيدن اعياد قربان و غدير و گراميداشت هفته دولت؛

23 درصد تخفيف به مؤديان خوش حساب شهرداري قزوين تعلق مي گيرد

23 درصد تخفيف به مؤديان خوش حساب شهرداري قزوين به مناسبت اعياد سعيد قربان و غدير و گراميداشت هفته دولت و روز قزوين تعلق مي گيرد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ سيد تقي مجابي، معاون اداري و مالي شهرداري قزوين گفت: شوراي اسلامي شهر و شهرداري قزوين در نظر دارد تا به مناسبت فرارسيدن اعياد سعيد قربان و غدير خم و گراميداشت هفته دولت و روز قزوين، يازدهم تا شانزدهم شهريور ماه سال جاري به شهروندان خوش حساب قزويني که نسبت به پرداخت نقدي کل بدهي هاي خود اقدام نمايند، تخفيف خوش حسابي 23 درصد اختصاص دهد.

مجابي افزود: اين تخفيف شامل هزينه هاي صدور پروانه ساختماني، کميسيون ماده صد و چک هايي که سررسيد آن فرا نرسيده، برابر ضوابط و مقررات مصوبه شوراي اسلامي شهر است.

وي با اشاره به اينکه اين فرصت در راستاي تشويق شهروندان به مشارکت با شهرداري و از سويي ديگر ارائه خدمات بهتر به آنان مي باشد، افزود: ايجاد زيرساخت هاي مناسب به منظور اصلاح و توسعه معابر، بهبود محيط شهري، ايجاد فضاهاي تفريحي، اجتماعي، زيباسازي مبلمان شهري و تأمين ساير نياز شهروندان جهت دستيابي به محيطي سالم تنها با مشارکت و همکاري همه شهروندان محقق خواهد شد.

معاون اداري و مالي شهرداري قزوين با بيان اينکه ميان ارائه خدمات به شهروندان و درآمد شهرداري رابطه دوسويه وجود دارد، اظهار داشت: در اين راستا اقدامات مؤثري تا کنون صورت گرفته است که از جمله آن مي توان به اختصاص هديه خوش حسابي به مؤديان خوش حساب و فرهنگ سازي در رسانه هاي مختلف اشاره کرد.

مجابي افزود: ايجاد درآمد پايدار نياز به رويکرد جديد نسبت به امور دارد که بازنگري و اصلاح قوانين شهرداري ها با توجه به قدمت آنها براي افزايش قدرت شهرداري ها از جمله آنهاست و يکي از مشکلاتي که شهرداري همواره با آن روبروست، وصول نشدن مطالبات از دولت از جمله اختصاص نيافتن کامل اعتبارات قانوني مانند قانون جرايم تخلفات رانندگي، تأمين نشدن اعتبار تخفيفات اعطا شده در بافت فرسوده و . . . مي باشد.

وي با اشاره به استقرار شهرداري در نواحي منفصل شهري و لزوم ارائه خدمات شهري در اين نواحي افزود: به دليل شرايط اقتصادي و مالي در اين نواحي، دستورات لازم براي قسط بندي طولاني مدت بدهي مؤديان تا ده ميليون ريال صادر و شهروندان اين نواحي مي توانند با مراجعه به مناطق سه گانه شهرداري و تنها با دادن چک بدهي خود را قسط بندي کنند.

پايان پيام